Kinderen

Bubbeltjesplastic letterherkenningsactiviteit voor kinderen

Werken aan letterherkenning moet leuk zijn en grotendeels gebaseerd op de interesse van een kind in de kleuterschool, wat ik bedoel met dat als kinderen geïnteresseerd zijn in letters, wat velen op deze leeftijd zijn, leraren actief leuke manieren moeten financieren om daarvan te profiteren zonder het te forceren op een te jonge leeftijd. Deze letterherkenningsactiviteit doet precies dat. Deze activiteit maakte gebruik van de nieuwigheid van noppenfolie of bubbeltjesplastic om kleintjes aan te trekken en uit te nodigen om deel te nemen. Je kan ook de binnenkant van luchtkussen enveloppen gebruiken, hier zitten ook met lucht gevulde noppen in. Dus de volgende keer dat je post krijgt via zo’n brief dan kan je die bewaren voor een spel met de kleine. Het mooie van deze activiteit is dat je hem kunt aanpassen aan elk kind of elke groep. Voor jongere kinderen is het hebben van hun eerste initiaal (vaak de eerste letter die ze herkennen) in plaats van het hele alfabet een goede optie, en voor oudere kinderen die woorden beginnen te spellen, kun je dit meer als een woordzoeker gebruiken.

De voorbereiding

Verzamel je materialen. Je hebt wat grote noppenfolie nodig, scherpe punten (verschillende kleuren zijn optioneel) en iets om de noppenfolie aan een muur te bevestigen. Ik heb bij mij thuis punaises gebruikt, maar houd er rekening mee dat punaises verstikkingsgevaar opleveren, dus in een klaslokaal of met kinderen die mogelijk nog voorwerpen in hun mond stoppen, wilt u iets anders gebruiken. Als je tips wilt over het inrichten van je interieur van je woning, lokaal of pand in het algemeen dan vind je op interieur blogs wellicht interessante blogs om een leuk plekje te vinden voor de noppenfolie of een alternatief op de punaises.

Begin met het schrijven van de letters op de achterkant van de noppenfolie. Houd er rekening mee dat u de letters achterstevoren moet schrijven, dus als u ze omdraait, staan ​​ze op de juiste manier. Ik gebruikte verschillende kleuren omdat ik bij mijn eigen kinderen kleuren en letters riep omdat ze allebei letterherkenning onder de knie hadden. Dit was meer een uitdaging voor het zoeken naar woorden voor hen. Doe wat werkt voor uw leerlingen.

Bevestig de noppenfolie aan de muur en ga ervoor.

Manieren om deze activiteit te gebruiken

Laat de kinderen gewoon ontdekken. Laat ze de bubbels laten knappen en gewoon worden blootgesteld aan de letters. 

Vraag het kind om de letters die ze kennen eruit te laten springen en ze onderweg te roepen. Dit is een goede manier om spelenderwijs te beoordelen welke letters ze kennen.

Vraag de kinderen om de letters die jij of een andere klasgenoot roept te laten knappen.

Vraag de kinderen vervolgens om alle van “Hun letter”, ook wel hun eerste initiaal, te laten knallen.

Vraag de kinderen om bijvoorbeeld de letter- en kleurencombinatie die je roept te laten knappen; ” Roze A.”

Kinderen in de schoolgaande leeftijd roepen een woord op en laten ze het spellen door de letters achter elkaar te laten vallen. Als je de kinderen er zelf mee laat ontdekken, wed ik dat je vijf nieuwe manieren leert om dit te gebruiken. Het is een goede optie om deze letterherkenningsactiviteit naar eigen keuze uit te voeren. Kinderen die geïnteresseerd zijn in letters krijgen de kans om te ontdekken. Kinderen die nog niet geïnteresseerd zijn of klaar zijn om op letters te letten, kunnen een paar bubbels laten knallen en verder gaan met iets waarin ze geïnteresseerd zijn.

Dit vind je misschien ook leuk...